Z médií

Se stavbou SOKP 511 by měla souviset i Hostivařská spojka

12. 12. 2016 Kutnohorská v Dolní Měcholupy 001

Že nebude námi ostře sledovaná stavba SOKP 511 Pražského okruhu viset ve vzduchoprázdnu je nabíleni. Kromě již na našich stránkách zmíněné přeložky silnice I/12 (pokračování Štěrboholské radiály na okraj Prahy) s napojením na SOKP 511 počítá i tak zvaná Hostivařská spojka.

Tato zatím „hypotetická“ komunikace je nicméně pro dopravu v jihovýchodním segmentu Prahy taktéž klíčová. Z dotčených radnic městských částí již delší dobu zaznívá, že jak přeložka I/12, tak i Hostivařská spojka by měly být realizovány a především spuštěny nejpozději ve stejném horizontu, jako samotná SOKP 511. Okolo obou staveb ale kompetentní orgány tak trošku „drží bobříka mlčení“.

Naše redakce vám proto ráda zprostředkuje informace o této stavbě z dalších zdrojů, kterými jsou zpravodaje a informační weby různých zájmových sdružení. Jedním z nich je iZITRA.info , které se zabývá aspekty života obyvatel Prahy 15 a okolí. Popis Hostivařské spojky najdete na zajímavém odkazu ZDE , který čerpá ze stejného zdroje, jako tento článek.

Hostivařská spojka 002Redakční článek necháváme zaznít skoro v původním znění. Čtenáři se jistě v drobně odlišném pojmenovávání staveb a celků jistě dokážou dobře orientovat sami. A co si tedy redakce iZITRA.info vzala na paškál tentokráte? Není to nic menšího, než příprava dopravních staveb. Právě na tomto problému je vidět, jak městu neustálé střídání politického vedení a všemožných krátkodobých koalic škodí. Ale dost již stesků a vraťme se k článku.

Již jen titulek jasně říká, o co jde – Investiční rozpočet Prahy na rok 2017 je výsměchem občanům jihovýchodu Prahy a jejich dopravním problémům s tranzitní dopravou .

Bohužel, nový rozpočet hlavního města Prahy zařadil napřesrok do etap Hostivařské spojky, radiály a zároveň obchvatu několika městských částí, směšné 3mil. Kč!!! I přesto, že její realizace řeší dopravní úlevu pro 60.000 Pražanů a dvě průmyslové zóny.

Hostivařská spojka je dosud vlastně jen čárou v mapě územního plánu, prakticky se s její přípravou dosud vážně nezačalo. Má spojovat vnitřní (Městský) okruh s tím vnějším (Pražským), konkrétně mezi Jižní spojkou u Lanového mostu na západě a připravovanou etapou 511 pražského okruhu na východě. Dnes jsou důsledkem její absence denně ucpané i místní komunikace celé naší lokality tranzitní dopravou.

Hostivařská spojka 001Připomeneme pár událostí z letošního podzimu. Vláda ČR a zástupci Prahy vytvořili společnou pracovní skupinu, která se má věnovat dostavbě vnějšího Pražského okruhu, tedy i stavbě 511. S touto stavbou, jak říkali, se má začít v roce 2019. A má být tedy dokončena ode dneška za 6 let. Pokud obě tyto stavby (etapa 511 a Hostivařská spojka) nebudou otevřeny zároveň, dopravní situace v obydlených oblastech městských částí v území se zlepší jen málo.

Je to pro nás nepochopitelné. Když jsou paní primátorka a její náměstek pro dopravu tak přesvědčeni, jak před pražskými senátními volbami před dvěma měsíci prohlašovali, o reálnosti harmonogramu výstavby, proč v rozpočtu města na přípravu Hostivařské spojky navrhli na příští rok směšné tři milióny korun? Zbývá jen šest let. To je pro tak rozsáhlou dopravní stavbu (8,5 km), jakou je tato spojka, zoufale málo času.

Znamená ignorování tohoto souvisejícího dopravního projektu, že se s dokončením etapy č. 511 v roce 2022 nepočítá? Nebo přijde zázračný projektant a na celou stavbu Hostivařské spojky, včetně posuzování vlivu na životní prostředí, vyřídí stavební povolení za dva roky (pozn.: stavba bude trvat roky tři)? To asi těžko…

Vedení města se musí rozhodnout, zda podléhat ideologii ochrany životního prostředí za udržení koalice nebo hájit zájmy prostředí pro život svých občanů.

Redakce iZITRA.info

Kutnohorská u OBI a Štěrboholy 001